Девіз: Нажити багато грошей...

«Нажити багато грошей – хоробрість, зберегти їх – мудрість, а уміло витратити їх – мистецтво»

Сторінка психолога

ВИЗНАЧЕННЯ ТИПУ МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЇ
( за методикою Є. Клімова )



Прочитай дані твердження. Якщо ти згодний з ними, то перед цифрою в таблиці постав знак «+», якщо ні, постав перед цифрою знак «–». Якщо у тебе виникли сумніви, то закресли цифру.




Тверд-ження
Твердження для самооцінки
1
природа
2
техніка
3
знак
4
мистецтво
5
людина
1
Легко знайомлюсь з людьми




1
2
Охоче і довготривалий час можу майструвати

1



3
Люблю ходити в музеї, театри, на виставки



1

4
Охоче і довготривалий час можу проводити обчислення, креслити


1


5
Охоче і довготривалий час можу доглядати за рослинами, тваринами
1




6
Із задоволенням спілкуюсь і однолітками чи малюками




1
7
Із задоволенням доглядаю за рослинами, тваринами
1




8
Зазвичай роблю мало помилок в письмових роботах


1


9
Мої вироби викликають інтерес у товаришів, однокласників

2



10
Люди вважають, що в мене є художні здібності



2

11
Охоче читаю про рослини, тварини
1




12
Беру участь у виставах, концертах



1

13
Охоче читаю про устрій механізмів, приборів, машин

1



14
Довготривалий час можу розгадувати задачі, ребуси, кросворди


2


15
Вмію налагодити стосунки між конфліктуючими людьми




2
16
Вважаю, що у мене є здібності до роботи з технікою

2



17
Людям подобається моя художня творчість



2

18
У мене є схильності до роботи з рослинами і тваринами
2




19
Я можу чітко викладати свої думки в письмовій формі


2


20
Я майже ніколи і ні з ким не сварюсь




1
21
Результати моєї технічної творчості схвалюють незнайомі люди

1



22
Не прикладаючи зусиль засвоюю іноземні мови


1


23
Мені часто трапляється нагода допомагати навіть незнайомим людям




2
24
Довготривалий час можу займатися музикою, малюванням, читати книги



1

25
Можу впливати на хід розвитку рослин і тварин
2




26
Полюбляю розбиратися в улаштуванні механізмів, приборів

1



27
Мені зазвичай вдається схилити людей до своєї точки зору




1
28
Охоче спостерігаю за рослинами і тваринами
1




29
Охоче читаю
науково-популярну, критичну літературу, публіцистичну літературу


1


30
Намагаюсь зрозуміти секрети майстерності та випробовую свої сили в музиці, живопису



1





Результати




    По кожному стовпчику підрахуй алгебраїчну, тобто з врахуванням знаків, суму, закреслені цифри не рахуй. Запиши в рядок «Результати». Найбільша отримана сума чи суми (по декільком стовпчикам) вказують на той тип професії, який для тебе більш властивий. Малі від’ємні суми вказують на типи професій, яких тобі слід уникати при виборі. Максимальне число балів в кожному стовпчику – 8. У відповідності з даною класифікацією, запропонованою Є. А.  Клімовим, коло сучасних професій можна розділити на 5 основних типів:
1 – «Людина – природа»                                                                                                   
2 – «Людина – техніка»                                                                                                         
3 – «Людина – знакова система»                                                                                           
4 – «Людина – художній образ» 
5 – «Людина – Людина»








ЗАНЯТТЯ
Мета: знайомство учасників, створення позитивної мотивації та зацікавленості дітей у заняттях, ознайомлення із основними принципами роботи соціально-психологічного тренінгу, пізнання та об'єктивна оцінка свого " Я".
І. Вступне слово тренера:
" Що нам заважає зрозуміти іншого? - те, що він інший. Що нам допоможе зрозуміти іншого? - зрозуміти, що він інший".
Головаха
Автор " Маленького принца" Антуан де Сент-Екзюпері говорив про єдину справжню розкіш - розкіш людського спілкування.
Зрозуміти іншого, зрозуміти себе і, на кінець, бути зрозумілим іншими - така логіка людських стосунків.
Зустрічаючись один з одним на наших заняттях, всі повинні бути:
1. Вироблення правил для роботи на тренінгу (обговорення з допомогою тренера):

-      відкриті новим враженням;
-      приймати іншого, як себе;
-      нікого не критикувати;
-      не боятися бути самим собою;
-      підтримувати один одного;
-      завдання виконувати, як важливу й відповідальну справу;
-      не обговорювати поза групою те, що відбувається на заняттях.

ІІ. Самосприйняття та сприйняття тебе іншими.
1. Твоє ім’я
Знайомство: Роль імені в житті кожної людини.
Кожний з учасників тренінгу називає своє ім’я і розповідає про значення свого імені та чому батьки саме так його назвали. А також розповідає про своє хоббі. Коли перший учасник закінчує свою розповідь, то наступний повторює сказане товаришем, а потім розповідає про себе.
- Уявіть, що хтось зателефонував і вам треба зустрітись, але ви незнайомі.
Як ви опишете себе, щоб вас упізнали?
2. Вправа "Побачення".
Учні назначають побачення один одному на певний час: 12 годину, 15 годину, 18 годину та 21 годину. По команді тренера відбувається зустріч при якій виконуються певні умови: задається тема розмови ( напр.: чим люблю займатися у вільний час; що найбільше ціную у житті; які плани на майбутнє; які риси ціную у протилежної статі ) та розташування партнерів у просторі

( один сидить – один стоїть; спиною один до одного; на відстані 2 метрів; зручне розташування).

-          Обговорення зручності позицій у спілкуванні;
-          Обговорення цікавих фактів, що повідомили щодо себе учні один одному.

ІІІ. Тест на самовизначення

А1. Чи є в тебе почуття гумору?
А2. Чи довірливий і відвертий ти з друзями?
А3. Чи легко тобі просидіти понад годину не розмовляючи?
А4. Чи охоче ти позичаєш свої речі?
А5. Чи багато в тебе друзів?
Б1. Чи вмієш ти розважити гостей?
Б2. Тобі властиві точність, пунктуальність?
Б3. Чи робиш ти грошові заощадження?
Б4. Чи полюбляєш ти діловий стиль одягу?
Б5. Чи вважаєш ти, що потрібні правила внутрішнього розпорядку?
В1. Чи виявляєш ти привселюдно свою антипатію до когось?
В2. Чи зарозумілий ти?
В3. Чи сильний у тобі дух суперечності?
В4. Ти намагаєшся стати центром уваги в компанії?
В5. Чи наслідують тебе?
Г1. Ти вживаєш брутальні слова розмовляючи з людьми, яких це шокує?
Г2. Ти любиш напередодні іспиту чи контрольної роботи похвалитися, що знаєш все на відмінно?
Г3. Ти маєш звичку робити зауваження, читати нотації?
Г4. У тебе буває бажання будь-що вразити друзів оригінальністю?
Г5. Чи дістаєш ти задоволення від висміювання думки інших?
Д1. Які професії тобі подобаються: жокей, актор, телевізійний диктор чи інженер, лаборант, бібліограф?
Д2.Ти почуваєшся невимушено в товаристві малознайомих людей?
Д3. Чи займаєшся ти ввечері спортом замість того, щоб посидіти спокійно вдома і почитати книгу?
Д4. Ти здатний зберігати секрети?
Д5. Чи любиш ти святкову атмосферу?
Е1. Ти чітко дотримуєшся на письмі правил пунктуації?
Е2. Ти готуєшся заздалегідь до недільних розваг?
Е3. Ти можеш точно відзвітувати щодо своїх покупок і витрат?
Е4. Чи любиш ти прибирати?
Е5. Чи властива тобі поміркованість та далекоглядність?
Обробка результатів

Підрахуйте кількість відповідей “так” у кожній частині тесту, позначених літерою. У тих частинах, де більшість відповідей “так”, ставте індекс: А, Б, В, Г, Д, Е. Потім там, де більшість відповідей “ні”, поставте “0”. Має вийти один з варіантів відповіді за кожною групою індексів.
Інтерпретація результатів
1.       За трьома першими групами (А,Б,В), або “Яким уявляє тебе оточення?”
АОО. Тебе часто вважають надійною людиною, хоча насправді ти трішки легковажний. Ти веселий і говіркий, робиш часом менше, ніж обіцяєш. Друзям нескладно потягти тебе за собою, і тому вони іноді думають, що ти піддаєшся впливу інших. Однак у серйозних речах ти можеш наполягти на своєму.
АОВ. Ти справляєш враження людини не дуже сором’язливої, іноді навіть нечемної. Прагнучи оригінальності, суперечиш іншим, а часом і собі, спростовуючи сьогодні те, що стверджував учора. Ти здаєшся людиною безтурботною, неакуратною. Але варто захотіти – станеш спритним та енергійним. Тобі не вистачає того, що називається врівноваженістю.
АБО. Ти дуже подобаєшся оточенню. Ти товариський, серйозний, поважаєш думку інших, ніколи не залишиш друзів у важку хвилину. Але дружбу твою заслужити нелегко.
АБВ. Ти полюбляєш командувати оточенням, але дискомфортно почуваються тільки найближчі люди. З усіма іншими ти стриманий. Висловлюючи свою думку, не думаєш про те, як твої слова вплинуть на інших. Оточення часом уникає тебе, боячись, що ти скривдиш.
ООО. Ти стриманий, замкнутий. Ніхто не знає, про що ти думаєш. Зрозуміти тебе важко.
ООВ. Можливо,  про тебе говорять: “Який нестерпний характер”. Ти дратуєш співрозмовників, не даєш їм висловитися, насаджуєш свою думку і ніколи не поступаєшся.
ОБО. Такі люди, як ти, - зразкові учні, ввічливі, акуратні, дисципліновані, завжди з гарними оцінками. Учителі поважають їх і довіряють їм. Стосовно товаришів одні вважають таких “задаваками”, інші пропонують їм свою дружбу.
ОБВ. Можливо, дехто вважає тебе людиною, якій постійно здається, що її кривдять. Ти сваришся через дрібниці. Іноді буваєш у гарному настрої, але це трапляється нечасто. Загалом ти справляєш враження вразливої та недовірливої людини.
2.       За трьома останніми групами (Г,Д,Е), або “Який ти насправді”.
ООО. Тебе вабить усе нове, маєш багату уяву, одноманітність не для тебе. Але мало хто достеменно знає, який ти насправді. Тебе вважають людиною спокійною, тихою, задоволеною своєю долею, тоді як насправді ти прагнеш життя, сповненого яскравих подій.
ООЕ. Швидше за все,  ти сором’язлива людина. Це видно, коли тобі доводиться мати справу з незнайомими людьми. Самим собою буваєш тільки у колі сім’ї або найближчих друзів. У присутності сторонніх почуваєшся скуто. Але намагаєшся приховати це. Ти сумлінний, працьовитий. У тебе є багато задумів, ідей, проектів, але через свою скромність ти нерідко залишаєшся в тіні.
ОДО. Ти дуже товариський, полюбляєш зустрічатися з людьми, збирати їх навколо себе. Навіть думати не можеш про те, щоб залишитися наодинці. Тобі важко навіть залишитися в кімнаті, щоб заповнити якісь важливі папери. Дуже сильний дух протиріччя: неодмінно кортить зробити щось не так, як інші. Іноді піддаєшся такому пориву, але здебільшого стримуєшся.
ОДЕ. Ти стриманий, але не боязкий, веселий, але в міру, товариський, ввічливий з усіма. Звик, що тебе часто хвалять. Хотів би, щоб тебе любили без зусиль із твого боку. Без друзів тобі не комфортно. Тобі приємно робити добро людям. Але тобі можна дорікнути в схильності витати в мріях.
ГОО. Ти схильний висловлювати і захищати досить парадоксальні думки. Тому в тебе чимало супротивників, навіть друзі не завжди тебе розуміють. Але тебе це мало турбує.
ГОЕ. Тобі доведеться вислухати не дуже приємні слова. Як тобі вдалося дібрати таке сполучення літер? Характер досить важкий, вкрай непоступливий. Недостатньо виражене почуття гумору, не розумієш жартів. Часто критикуєш чужі дії та змушуєш інших чинити так, як хочеш ти. А якщо тобі не підкоряються, починаєш злитися. Тому в тебе мало друзів.
ГДО. Ти великий оригінал і полюбляєш дивувати друзів. Якщо хтось дасть тобі пораду, робиш усе навпаки лише заради того, щоб подивитися що з цього вийде. Тебе це тішить. А інших дратує. Тільки найближчі друзі знають, що ти не такий самовпевнений, яким здаєшся.
ГДЕ. Ти енергійний. Усюди почуваєшся на своєму місці. Завжди володієш собою, товариський, але, схоже, любиш товариство друзів тільки за умови, що ти відіграєш в компанії головну роль. Полюбляєш бути арбітром у суперечках і організовувати ігри. Оточення визнає твій авторитет, тому що у твоїх судженнях завжди присутній здоровий глузд. Але твоє прагнення повчати стомлює.
ІV. Вправа «Вірш про себе»
Я_________________________________________

(дві характерні для тебе риси )
Я хотів би знати____________________________

(те, що тебе цікавить)
Я чую _____________________________________
( уявний звук)
Я хочу_____________________________________

(реальне бажання)
Я _________________________________________

(повтор першого рядка вірша)
Я уявляю собі ______________________________

(те, що ти собі уявляєш)
Я відчуваю_________________________________

(що ти відчуваєш стосовно своїх уявних дій)
Я торкаюся рукою __________________________

(того, що ти собі уявляєш)
Я турбуюся про _____________________________

(те, що тебе дійсно турбує)
Я плачу ____________________________________

(те, що тебе засмучує)
Я __________________________________________

(повтор першого рядка вірша)
Я знаю _____________________________________

(істина, в якій ти впевнений)
Я стверджую ________________________________

(те, у що ти віриш)
Я мрію _____________________________________

(те, про що ти мрієш)
Я намагаюся ________________________________

(те, що ти намагаєшся робити)
Я сподіваюсь ________________________________

(те, на що ти дійсно сподіваєшся)
Я ___________________________________________

(повтор першого рядка)
V. Самозвіти учасників.
Наша перша зустріч підходить до кінця. Подумайте і в декількох ( двох-трьох ) реченнях. Запишіть, що сподобалось вам, що визвало здивування, яким було ваше самопочуття, настрій.
-          Прочитаємо по черзі свої записи;
Ми поклали початок веденню своєрідного щоденника для самоаналізу . Ви будете дуже коротко фіксувати в ньому свої спостереження, результати тестувань, свої успіхи в роботі по самовдосконаленню.